Onze diensten

 
Hulleman & De Bis heeft onze bedrijfsadministratie overgenomen zodat ik mij kan richten op zaken waar ik goed in ben.

Edwin van der Voort, Kastanje B.V.

image003

Accountancy

Wij zijn er echt voor onze klanten. Van klankbord tot (on)gevraagd advies. Wij bieden het. Samen kijken wij naar de toekomst. Wij zorgen dat jouw administratiekosten overzichtelijk zijn. Bij ons kan je zonder zorgen doen waar je goed in bent. MKB ondernemers (zelfstandigen, eenmanszaken en kleine rechtspersonen) MKB ondernemer? Wij bieden het volgende:

  • samenstellen van de jaarrekening
  • verzorgen van aangiften inkomsten-, vennootschaps- omzet-, loon-, dividend- en schenk- en erfbelasting
  • opstellen van tussentijdse cijfers
  • opstellen van prognose- en liquiditeitsplanningen (ook voor financieringsaanvragen)
  • investeringsprognose en -vraagstukken
  • ondersteunen bij belastingcontroles
Gevraagd en ongevraagd advies

Financiële administratie

De financiële administratie kan voor een hoop ergernis zorgen. Zonde van je tijd. Je houdt je veel liever bezig met de kerntaak van je onderneming. Met onze hulp is jouw administratie straks geen hoofdtaak meer maar bijzaak. Bij ons kun je kiezen voor de traditionele manier (offline), de digitale manier van administratieverwerking of een combinatie.

Online financiële administratie
Altijd een actueel inzicht hebben in de stand van zaken van jouw onderneming? Het online boekhoudprogramma yuki biedt dé oplossing.

Het is heel simpel, jij scant/fotografeert zelf je facturen en laadt ze in het systeem. Je ‘fysieke’ bonnen kunnen in de prullenmand want je bewaart ze digitaal. Onze goed getrainde medewerkers verzorgen de back-office van jouw administratie en kunnen je adviseren en bijstaan waar nodig.

De financiële administratie is de spil van je onderneming en graag kijken we samen naar de toekomst.

Doordat bijna alles digitaal gaat kunnen wij deze diensten niet alleen efficiënt maar ook tegen een scherpe prijs aanbieden. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gratis 1 uur adviesgesprek.

Wij zorgen gratis voor een vlotte overstap naar yuki!

Gemakkelijk, altijd en overal je administratie bijhouden

Audit

Vrijwillige en statutaire controles

Soms verplichten de statuten of externe regelgeving dat je jouw jaarrekening door een accountant laat controleren (subsidie verordeningen en sgr voorwaarden). Soms is controle op vrijwillige basis gewenst, bijvoorbeeld als je financierder dit eist of als de (mede-) aandeelhouders dit graag willen.

Wettelijke controles

Voldoet jouw onderneming aan bepaalde grootte-criteria (omzet, personeel en balanstotaal)? Dan ben je wettelijk verplicht de jaarrekening te laten controleren door een accountant.

Onze onafhankelijke accountants zorgen voor duidelijkheid. Jouw belang staat voorop.

Bij zowel de vrijwillige als de wettelijke controles is het resultaat van de werkzaamheden een controle verklaring.

Transparant, betrouwbaar en efficiënt

Belastingadvies

Een goed belastingadvies kan veel geld besparen. Aan de hand van jouw financiële positie krijg je van ons duidelijke adviezen.

Signaleren wij dat je ergens belasting kunt besparen of jouw winst kunt optimaliseren, dan hoor jij het!

De volgende werkzaamheden voeren wij uit:

  • optimalisatie van de rechtsvorm van jouw onderneming
  • oprichting bv door inbreng van jouw zaak
  • terugkeer uit de bv, zonder belasting te betalen
  • bedrijfsopvolging/overname
  • begeleiding financieringsstructuur
  • fusie/splitsing
  • het voeren van en het adviseren over fiscale procedures
Wij maken het wèl leuker, je betaalt geen cent teveel

Salarisadministratie

Wat wij bieden:

  • aanlevering salarisstroken en jaaropgaven
  • aanlevering loonjournaalpost en verzamelloonstaat
  • aanlevering betalingsoverzicht en digitaal bestand t.b.v. elektronische betalingen
  • digitale aangifte van de loonbelasting per loontijdvak
  • aan- en afmeldingen van werknemers bij diverse instanties
  • opmaken van arbeidscontracten
  • verlof- en verzuimregistratie en
  • pro forma salarisberekeningen
Wij kunnen de salarisadministratie voor alle bedrijfstakken verzorgen

Financiële- & estate planning

Wij regelen dat de overgang van jouw vermogen naar de volgende generatie goed geregeld is. Het is belangrijk om nu al beslissingen te nemen over de toekomst. Wie gaat mijn bedrijf besturen? Blijven mijn nabestaanden goed achter als ik plotseling kom te overlijden? Weten de achtergebleven familieleden waar alle papieren liggen? Aspecten die geregeld dienen te worden:

  • huwelijksgoederen regime
  • schenking (schenkingsprogramma's zijn gericht op het aftoppen van het vermogen en het vermijden van de schijven met het hoogste tarief.)
  • erfrecht (testament)
  • levensverzekering en pensioen
  • eventuele internationale aspecten

Voor deze dienst zijn wij als specialist ingeschreven in het Register Estate Planning en vermeld op de site van VermogensOverdragen.nl.

Adviseur voor het leven

Mediation

Als ondernemer krijg je ook te maken met conflicten, bijvoorbeeld:

  • echtscheiding, omgangsregelingen, erfenissen (nalatenschapsbemiddeling) en andere familiezaken
  • arbeidsconflicten en exit
  • conflicten binnen of tussen bedrijven, besturen en organisaties
  • conflicten met leveranciers en afnemers

Arletta is mediator. Zij heeft haar basisopleiding gevolgd bij de SRA (Samenwerkende Registeraccountants en Accountants) en is als (family)mediator ingeschreven in het kwaliteitsregister van de Mediators Federatie Nederland. Zij is geregistreerd bij de Raad voor de Rechtsbijstand en kan bij relaties met een laag inkomen en vermogen, onder toevoeging werken. Deze gesubsidieerde rechtsbijstand vraagt een minimale eigen bijdrage van €53,-.

Kijk hier voor uitgebreide informatie.

Niemand is iemand zonder iemand, samen sterk